Карма є недарма - король солодощів опорожнів свій карман через санкції
У компанії "Mondelez International" була манія - солодка ідея, що вона збагатиться за рахунок продовження продаж своєї продукції країні-агресору, але фінансовий прогрес не вийшов, бо солодку компанію чекала гірка доля...
***
Так виглядає карма. Короля солодощів, який так і не пішов із Росії, оштрафували на понад 300 млн євро
Європейська комісія оштрафувала компанію Mondelez International на 337,5 млн євро за 22 випадки перешкоджання транскордонній торгівлі печивом, шоколадом і кавою.
Як повідомляє TradeMaster.UA, за даними Єврокомісії, компанія займалася «територіальними обмеженнями поставок», тобто виробник таких брендів, як Côte d’Or, Milka, Oreo або TUC, зловживав своїм домінуючим становищем на ринку, не дозволяючи роздрібним або оптовим торговцям купувати товари за нижчими цінами в інших країнах ЄС.
Як йдеться в матеріалі, це призвело до зростання споживчих цін. Розслідування триває з 2019 року, коли були проведені обшуки в офісах транснаціональної корпорації в Бремені, Мехелені (Бельгія) і Відні. Офіційне антимонопольне врегулювання відбулося через два роки.
Загалом Комісія виявила 22 випадки антиконкурентних дій чи угод. Наприклад, Mondelez припинив поставки брокеру в Німеччині, щоб не дозволити йому перепродавати продукцію клієнтам в Австрії, Бельгії, Болгарії та Румунії, де ціни були вищі. Виробник також припинив поставки шоколадної продукції до Нідерландів, щоб запобігти імпорту до Бельгії, де Mondelez встановила вищі ціни. За словами представників Mondelez, які співпрацювали зі слідством, це «окремі випадки» з минулого, в основному пов’язані з дрібними дистриб’юторами або посередниками. Компанія заявляє, що «дуже серйозно ставиться до дотримання закону».
- Виробник Oreo, Nestle та Pepsi зіштовхнулися з «внутрішнім активізмом». Європейські співробітники проти продовження роботи у РФ
- У пристойних країнах таким не місце. Скандинавія оголосила бойкот виробнику Oreo, Milka й Toblerone
- Після скандинавського прочухана. Виробник Oreo та Milka відокремить бізнес у Росії
Раніше повідомлялося, що за підсумками 2022 року продажі компанії Mondelez Rus зросли на 38% - до 92 млрд рублів ($1,1 млрд). Компанія збільшила загальний прибуток більш ніж удвічі порівняно з 2021 роком. Дохідність зросла завдяки ціноутворенню, зростанню обсягів і призупиненню реклами. На Росію припадало 4% консолідованого доходу компанії.
Національне агентство із запобігання корупції України внесло Mondelez до списку міжнародних спонсорів війни.
Після цього скандинавські країни почали бойкотувати продукцію компанії Mondelez International. Це призвело до того, що виробник Oreo і Milka вирішив відокремити бізнес у Росії.
Станом на березень 2024 року Mondelez призупинила рекламу та інвестиції у російський бізнес, але припиняти роботу не стала.