Україна святкує Водохреще

Третім і завершальним акордом різдвяно-новорічних святкувань є Йордан, або Водохреща, яке православні та греко-католицькі християни відзначають 19 січня. Люди вірять, що у цей день вода очищає та стає цілющою, тому усі бажаючі занурюються в ополонку, щоб бути здоровими цілий рік.

 

Із цим святом пов'язують хрещення в річці Йордан Ісуса Христа святим Іоанном Хрестителем. Згідно з Біблією, під час хрещення на Ісуса з неба у вигляді голуба зійшов Святий Дух і пролунав голос Божий, тому свято і називається Богоявленням.

На Водохреща багато людей бажають зануритися в ополонку, щоб вилікуватися від недуг. Священики та віряни йдуть до заздалегідь прорубаної ополонки як символу річки Йордан. Після того, як священик освятить воду в ополонці, триразово занурюючи хрест, запалюючи вогонь і читаючи молитву, бажаючі занурюються у воду з головою три рази, хрестяться і вимовляють молитву.

Сенс обряду в тому, що віруючі готові піти за Христом, приймаючи хрещення і християнську віру. Він виключно добровільний, оскільки немає жодного обов'язку занурюватися в крижану воду. За переказами, коли Ісус прийняв хрещення, з небес в образі голуба зійшов до нього Святий Дух. Тому свято за звичаєм закінчується випусканням голубів.

Джерело: 24 канал


Цього дня звершуються окремо великі (царські) часи навечір’я Богоявлення та зображальні. Потім звершується велика вечірня, яка переходить у Літургію святителя Василія Великого. Остання складова святкового богослужіння – чин великого освячення води. Під час богослужіння була піднесена молитва про мир в Україні. По закінченні богослужіння Блаженніший Митрополит Онуфрій звершив у храмі чин великого освячення води і окропив усіх присутніх великою агіасмою під спів тропаря свята Богоявлення. Наприкінці богослужіння Його Блаженство привітав паству з днем Навечір’я Богоявлення. Блаженніший Владика побажав вірним ходити вузькими стежками серця, щоб успадкувати Царство Небесне, та благословив усіх. У святвечір, після Літургії, в усіх храмах здійснюється Велике освячення води. Водосвяття називається Великим через особливу урочистість обряду, наскрізь пройнятого спогадом євангельських подій, що стали не тільки прообразом таємничого омивання гріхів, але і дійсним освяченням самого єства води через занурення в неї Бога у плоті. Вода ця називається великою агіасмою (з давньогрецької – святиня). Під впливом Єрусалимського статуту, з 11 – 12 століття водосвяття відбувається два рази – і у святвечір, і безпосередньо у день свята Богоявлення. Освячення в обидва дні проходить однаковим чином, тому вода, освячена у ці дні, нічим не відрізняється.

Детальніше читайте на УНІАН: https://religions.unian.ua/orthodoxy/2353143-u-den-navechirya-bogoyavlennya-predstoyatel-upts-zvershiv-svyatkove-bogoslujinnya-u-kievo-pecherskiy-lavri.html


Детальніше читайте на УНІАН: https://religions.unian.ua/orthodoxy/2353143-u-den-navechirya-bogoyavlennya-predstoyatel-upts-zvershiv-svyatkove-bogoslujinnya-u-kievo-pecherskiy-lavri.html