Українські богатирі працювали від зорі до зорі та демонтували і перевезли на нове місце цілу електростанцію
Унікальну технічну операцію провели спеціалісти компанії ДТЕК, які терміново розібрали та перемістили Курахівську ТЕС з прифронтової теріторії у Донецькій області в цілях збереження енергоресурсів і підготовки до зими.
***
Компанія ДТЕК у спробах підготувати енергосистему до зими ухвалила рішення терміново розібрати прифронтову Курахівську ТЕС у Донецькій області на запчастини, щоб використовувати їх для ремонту інших об'єктів. Демонтаж почався навесні і тривав до кінця літа, - повідомив The Wall Street Journal начальник електростанції Анатолій Боричевський.
Рішення було ухвалено на тлі затримки поставок енергетичного обладнання від партнерів через бюрократичні
процедури, пише WSJ. Компанія ДТЕК зайнялася пошуком запчастин на виведених з експлуатації електростанціях
по всій Європі, а також вела човникову дипломатію від Брюсселя і Берліна до Вашингтона. Але для поставок
знадобилися місяці.
«Це було основне джерело обладнання. У нас не було вибору», — прокоментував демонтаж ТЕС генеральний
директор ДТЕК Максим Тимченко.
Рішення про демонтаж виникло несподівано, коли Росія зруйнувала міст, яким Курахівську станцію забезпечували
вугіллям. Без нього ТЕС не могла.функціонувати, але відновлення інфраструктури в такій близькості від лінії
фронту було неможливим, вказується в матеріалі.
Боричевський розповів, що робітники складно сприйняли новину про демонтаж. Багато хто з них присвятив
станції все життя.
Однак діяти потрібно було швидко, оскільки російські війська наближалися до Курахового.
«Питання було в тому, як це зробити. Ми ніколи раніше цього не робили», — сказав глава Курахівської ТЕС.
Обладнання вагою в сотні тонн довелося перевозити дорогою, оскільки єдине залізничне сполучення зі станцією було зруйноване. Трансформатори були настільки важкими, що зламали гідравлічні штовхачі, які їх переміщували. Один кран був занадто слабкий, щоб підняти деякі частини обладнання, тому робітники використовували два одночасно, а товсті канати часто «ламалися, як нитки», розповів Боричевський.
Шини лопнули, коли частину обладнання завантажували на вантажівки, як і підвіски транспортних засобів. Робітники зміцнили мости, щоб вони не прогиналися.
Паралельно керівники ДТЕК «прочісували країни», зокрема колишні радянські республіки, у пошуках запасних частин для енергосистеми. Тимченко зустрівся з міністрами енергетики з таких країн, як Болгарія, Румунія і Греція, щоб отримати їхню допомогу в залученні приватних і державних компаній. Але багато з цих розмов зайшли в глухий кут, а інші затягнулися, як і планування безпеки та логістики.
На станції в Кураховому все зникло, крім котлів та інших частин, що надто громіздкі для транспортування. Багато робітників перейшли на інші електростанції.
Керівництво ДТЕК заявляє, що не відмовилося від підприємства і планує відновити його, коли дозволять обставини, однак з урахуванням наступу російських військ це навряд чи станеться скоро, йдеться в матеріалі.